عمومی

هدف ما در این صفحه، گفتگو با شما در موضوعات مختلف روز دنیا است، از تعمیر لباسشویی گرفته تا کلید هوایی

عمومی

هدف ما در این صفحه، گفتگو با شما در موضوعات مختلف روز دنیا است، از تعمیر لباسشویی گرفته تا کلید هوایی

عمومی

در این صفحه از مقلات به روز و آموزنده مانند خرابی ها و تعمیر ماشین لباسشویی گرفته تا تفاوت کلید مینیاتوری، کلید اتوماتیک، و کلید های هوایی گفتگو های جالب و جذابی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

  • ۰
  • ۰

زانتان گام که به آن گزانتان نیز گفته می‌شود نوعی پلی ساکارید میکروبی به شمار می‌رود. این ماده در الکل، نامحلول است و در آب، توان حل شدن دارد. از زانتان گام در صنایع غذایی و صنعت تولید دارو، استفاده‌های فراوانی می‌شود چرا که این محصول، خواص و ویژگی‌های خاصی دارد. به طور کلی، کاربرد این ماده در تولیدات خوراکی، باعث ضخیم‌تر شدن این محصولات می‌شود. از طرف دیگر وجود این ماده در مواد غذایی موجب می‌شود تا این محصولات بتوانند ذرات جامد خود را در حالت تعلیق نگه دارند.  

زانتان گام - بهترین قیمت خرید فروش | شیمی آنلاین

بنابراین یکی از مصارف صنعتی این ماده، در تولید انواع مختلف سس سالاد است. لازم است بدانید که بسیاری از افراد برای تولیدات خانگی خود نیز از این ماده استفاده می‌کنند. از جمله این کاربردها می‌توان به استفاده از زانتان گام خوراکی در پخت سوپ‌ها و تولید بستنی‌ها نیز اشاره کرد. در حقیقت با استفاده از این پودر می‌توان مواد غذایی را غلیظ‌تر نمود و به تثبیت آن‌ها نیز کمک کرد.

کاربردهای زانتان گام خوراکی چیست:

زانتان گام از قابلیت ویژه ای از جمله افزایش ویسکوزیته و گرانروی برخوردار است و کاربردهای بسیاری در انواع صنایع از جمله خمیر دندان، دارو، بهداشتی، لوسیون و انواع کرم ها برخوردار می باشد. زانتان گام همچنین در حفاری و رنگ به عنوان یک عامل در کنترل رئولوژی استفاده شده که در کنار موادی همچون بنتونیت و در گل حفاری استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید:

https://piich.blog.ir/1401/04/02/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%A2%D8%A8-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

کاربری در سلامت انسان: 

دارای خواص مناسبی در سلامتی انسان است. از زانتان گام در کاهش سطح فشار خون استفاده می شود به طوری که حتی در برنج نیز استفاده گردیده و تاثیر خود را می گذارد. از کاربردهای دیگر آن می توان به کاهش کلسترول اشاره کرد به طوری که در افرادی که از آن به مدت زمان بیش از 1 ماه استفاده کرده اند می تواند کلسترول را تا 10 درصد کاهش دهد.

زانتان گام

از این ماده در افرادی که دارای خشکی دهان نیز می باشد موثر است به طوری که در برخی خمیر دندان ها نیز از آن استفاده می گردد و در مرطوب نگه داشتن دهان تاثیر به سزایی دارد. زانتان گام قابلیت ورود به روده را داشته و در متورم سازی غذا و در سلامت گوارش تاثیر گذار می باشد.

بیماری هایی موجود است که بلع را مشکل میسازد و باعث می شود تا گلو و دهان فرد خشک و گردد، که وجود زانتان گام کمک به سزایی در بلع کرده و موجب افزایش بزاق دهان می گردد و غذا در دهان حجیم می شود. از عمده فواید دیگر آن می توان به کمک در حرکت مناسب غذا و جلوگیری از خفگی اشاره نمود.

کاربرد زانتان گام در صنایع غذایی و خوراکی

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد از زانتان گام، در تولید بسیاری از مواد غذایی و خوراکی، استفاده می‌شود. از جمله در غذاهای کنسروی، این محصول، به عنوان نوعی پایدار کننده و غلظت دهنده مورد استفاده واقع می‌شود. در سس سالاد نیز، این ماده برای تسهیل نمودن پمپاژ، دارای کاربرد وسیع است. از این محصول هم‌چنین در کاهش چربی، مارگارین، نان فاقد گلوتن، تولید پنیر و نوشیدنی‌ها نیز استفاده می‌شود تا نقش یک امولسیون پایدار را بر عهده بگیرد.

لازم است بدانید که زانتان گام فاقد کلسترول و چربی است. هم‌چنین فیبر فراوانی نیز دارد. بنابراین می‌تواند به هضم غذا کمک کند. صمغ زانتان بعنوان جایگزین سفیده تخم مرغ دارای کاربرد است و به عنوان جاذب آب و روغن در مواد غذایی و نوشیدنی‌ها به کار می‌رود. در پخت و تولید انواعی از سوپ‌ها از این محصول استفاده می‌شود. لازم است بدانید که این ماده، در تولید بستنی نیز به کار گرفته می‌شود تا از این طریق، از تولید کریستال‌های یخی جلوگیری به عمل آید.

خرید زانتان گام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی